Výběrové řízení na makléře

Když mluvím s prodávajícími nemovitostí, tak si velice často stěžují: „Denně mi volají desítky makléřů z různých realitních kanceláří, mám s nimi i osobní setkání, ale nevím, kterého si z nich mám vybrat. Který je ten správný pro mne?! Který nemovitost prodá za co nejvyšší možnou cenu?! Kterému mohu nemovitost svěřit a důvěřovat?!“

Přiznávám, že to není lehké, zvláště v případě, když jste se pokoušeli nemovitost prodávat sami a dospěli jste k názoru, že by bylo dobré ji svěřit odborníkovi.

Přetlak telefonátů od zprostředkovatelů Vám v klidném rozhodování moc nepomůže.

Ale, ať už jste v jakékoliv situaci, rád se s Vámi podílem o pár tipů.

Dle mých zkušeností nerozhoduje značka společnosti („brand“ realitní kanceláře), znám makléře ze stejné mezinárodní společnosti a svojí práci jsou schopni udělat diametrálně rozdílně s různou kvalitou odvedené práce.

Tedy, kvalita práce spočívá na samotném makléři – jeho osobní značce.

Ale pojďme se podívat na vodítka, které nám mohou pomoci poznat toho profíka od…

  1. Na první schůzce nevytahuje foťák! Ano, čtete dobře. Správné a profesionální nafocení chce čas, připravený prostor, nejlépe Home staging a to na první seznamovací schůzce prostě nejde.
  2. Na první schůzce nepodepisujete smlouvu o zprostředkování! Stanovit správně prodejní nabízenou cenu za 20 minut a ověřit si údaje od prodávajících s podpisem na kuchyňské lince stolu jednoduše dobře udělat nejde. Pokud by to někdo zkoušel, radil bych dál od něj.
  3. Nabízí pouze exkluzivní smlouvu a nebrání se adekvátnímu časovému ohraničení! Proč je pro Vás exkluzivní smlouva dobrá si můžete přečíst v tomto článku: Proč zvolit exkluzivní zprostředkovatelskou smlouvu?
  4. Má svoje webové stránky a profil na sociálních sítí. Tohle je strašně dobrá věc na době webové, můžete se podívat realitním makléřům přímo do „kuchyně“.
    • Jak komunikuje s klienty?
    • Jaké má prezentace (videa, fotky, popisky)?
    • Články a názory, které šíří, souzníte s nimi?
  5. Dělá reality jako svojí hlavní živnost. Ať se to nezdá je to obor velice obsáhlý a dělat ho na 50 % dobře nejde. Jsou k tomu potřeba alespoň úsekové znalosti z několika oborů (právo, stavebnictví, psychologie, marketingu, prodeje, ekonomie, finančnictví). Dle potřeby mnohdy i na jedné nemovitostí pracuje tým lidí, kteří patří k expertům ve své oblasti (fotky, webové stránky, sociální sítě atd.)

Jsem přesvědčený, že pokud realitní makléř splňuje všech pět bodů, tak jste narazili na někoho, kdo Vám nemovitost výhodně a bezpečně prodaná lépe, než byste si svedli sami.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů