Jak dobře prodat nemovitost?

Jedna z nejdůležitějších věcí na začátku je rozhodnutí, jestli nemovitost chcete prodávat sámi, nebo jí svěřit odborníkovi.

Pokud chcete nemovitost prodávat sami, je třeba se připravit zejména na velký nápor telefonátů a osobních schůzek, které pokud máte ,,normální práci“ a doma rodinu, budou pořádným psychickým náporem. V prvních dnech to může být až 100 telefonátu denně. Velká část z toho bude od realitních makléřů, kteří Vám budou nabízet pomoc s prodejem.

1. dobře prodat – znamená dobře určit prodejní cenu nemovitosti a zvolit druh prodeje (aukce či klasický prodej), aneb dvakrát stejnou nemovitost neprodáte. Cena by neměla být ani nadhodnocená ani podhodnocená. Když cenu nadhodnotí, tak se s ní stane ležák, který pravděpodobně nakonec budete prodávat dlouho a pod cenou. Pokud cenu podhodnotí, pravděpodobně se připravíte o desítky nebo statisíce korun.

2. dobře prodat – znamená nemovitost co nejlépe prezentovat. Co to znamená? Určitě budete potřebovat kvalitní fotografie nebo video k inzerátu. Aby fotodokumentace vypadala co nejlépe, většinou je zapotřebí nemovitost k nafocení připravit Home staging. I když dnes máme telefony s velkým množstvím megapixelů, jde zejména o čočku, jelikož profesionální focení se dělá širokoúhlým objektivem. Nechcete přeci, aby Váš inzerát zapadl do realitní šedi.

3. dobře prodat – znamená zvolit správný marketing. Fotografie, nebo i video máme a teď ještě správný popis a hurá s tím do světa. Počet a druh realitních serverů je klíčový, ale nejednou se nemovitost prodala díky inzerci na sociálních sítích, banneru či letákové kampani.

4. dobře prodat – znamená poznat kupujícího. Zjistit jeho potřeby a očekávání. Vědět, že se mu nemovitost nejenom líbí, ale že má šanci dostat hypotéku a realizovat celý prodej.

5. dobře prodat – znamená prodávat bezpečně (před prodejem mít připravený PENB, vybraného advokáta, s kterým budete řešit smlouvy, představu o úschově, vědět a znát postup na katastru nemovitostí, není od věci mít připravenou v záloze finanční poradkyni, která by mohla pomoci kupujícím s financováním).

Pokud chcete využít odborníka, je důležité si ho vybrat!

Doporučuji výběru věnovat velkou pozornost, třeba si udělat takové malé výběrové řízení na makléře! Spolupráce se může počítat na dny, ale i na měsíce a mnohdy mu svěřujete do péče to nejcennější co máte a u většiny lidí se jedná o největší obchodní transakci svého života.

Realitní makléř, specialista by měl mít nejenom potřebné znalosti, ale měl by nám i „lidsky sedět“.